Recenzje

Joanna Ceplin – Uwierz w swoją markę online

Tytuł: Uwierz w swoją markę online
Autor: Joanna Ceplin
Wydawnictwo: Joanna Ceplin
Kategoria poradniki

 

Uwierz w poradniki

        Wiele osób sceptycznie podchodzi do tego typu książek, wrzucając je do worka pt. „Przeczytaj mnie, a powiem ci, jak żyć”. Nie, nie, nie! To nie o to chodzi! Ta książka nie mówi, jak żyć; ta książka pokazuje, że można żyć inaczej.

To nie jest typowe dla niektórych poradników bicie piany; to są konkretne wskazówki, konkretne rady, konkretne wiadomości. Ale może od początku…

 

Joanna Ceplin

        Ciepła, przyjazna, a przede wszystkim profesjonalna kobieta, która swoim przykładem udowadnia, że marzenia można spełnić. Bizneswoman, digital przedsiębiorca oraz trenerka skutecznej komunikacji online.

        Swoją przygodę z biznesem online zaczęła w 2011 roku. Obecnie specjalizuje się w kampaniach e-marketingowych. Doradza, jak efektywnie wykorzystywać potencjał mediów społecznościowych w budowaniu relacji i komunikacji online, czyli jak rozwijać swój biznes i swoją markę.

        Autorka wielu kursów online, założycielka Akademii Smart Brand oraz twórczyni Planera Nowoczesnego Przedsiębiorcy.

        Na koncie ma wiele innych osiągnięć związanych z działaniem online. Nie ma wątpliwości, że to kobieta świadoma swoich umiejętności, która chce – i dzieli się – swoją wiedzą oraz sposobami na temat tego, jak zaistnieć w świecie mediów społecznościowych.

 

Żółty? Dlaczego nie!

        Zanim opowiem, o czym właściwie jest ta książka, nie mogę przemilczeć szaty graficznej i dominującego żółtego koloru. Uśmiechająca się do mnie z okładki Joanna Ceplin budzi zaufanie i kojarzy się z osiąganiem celów. Nie waham się ani chwili – zaglądam do środka. A wewnątrz wszystko wygląda jak w najlepszym notatniku: wyróżnienia najważniejszych informacji, podkreślenia, miejsca na własne notatki, rysunki, strzałki i zaznaczniki. Bardzo przyjemnie przegląda się książkę, a jeszcze przyjemniej się z nią pracuje.

        Książkę podzielono na rozdziały i podrozdziały, z których każdy dotyczy oddzielnej kwestii związanej z mediami społecznościowymi. Rozdziały kończą akcje – pytania, dzięki którym stajemy oko w oko z naszą rzeczywistością i zbieramy wszystkie informacje, jakie do tej pory udało nam się uzyskać, oraz te, o które wzbogaciliśmy się po przeczytaniu książki.

        Najważniejsze informacje zostały podkreślone (oczywiście żółtym kolorem) – sprawia to, że zwykła książka stała się naszym prywatnym podręcznym vademecum o świecie biznesu online.

 

Wszyscy mają markę – mam i ja!

        Dokładnie pamiętam ten impuls, który sprawił, że założyłam konto na Instagramie – chciałam gdzieś dzielić się moimi zachwytem nad książkami. Szybko okazało się, że samo posiadanie konta nie wystarczy; że trzeba działać, udostępniać, komentować, bywać. A mnie szkoda było czasu. Prawda jest też taka, że zwyczajnie nie wiedziałam, jak się do tego zabrać. Intuicja podpowiadała mi, że im więcej bywam u innych, tym więcej oni będą bywać u mnie. Jak się okazuje, to dopiero wierzchołek tych wszystkich zabiegów, które trzeba wykonywać, żeby zaistnieć.

        Wkrótce pojawiła się idealna okazja – możliwość przedpremierowego przeczytania książki „Uwierz w swoją markę online…”. Otworzyłam oczy. Ze zdumienia. Ze zdziwienia. Z zaskoczenia. Im bardziej zgłębiałam opisywane kwestie, tym szerszy uśmiech pojawiał się na mojej twarzy. Nie dlatego, że wystarczy pstryknąć palcami (bo nie wystarczy), lecz dlatego, że autorka daje nadzieję każdemu. Każdy ma szansę spełnić marzenia o własnej – silnej i rozpoznawalnej – marce. Wystarczy działać.

         Joanna Ceplin przemyca cenne rady i porządkuje oczywiste informacje, których kolejność do tej pory była wielką niewiadomą. Dzięki opowieści o swoich początkach czytelnik w jeszcze większym zakresie wierzy w to, że on również – dzięki pracy i odpowiednim działaniom – może dojść do celu.

        Autorka nie spadła z księżyca i nie dostała w prezencie osiągnięć, które ma na swoim koncie. Ona wszystko sama sobie wypracowała, tym samym udowadniając, że odpowiednim podejściem i systematyczną, wytrwałą pracą my także możemy gromadzić takie osiągnięcia.

 

Marka online

         „Zacznij myśleć o sobie jak o marce. Poczuj się jak duża, wartościowa, a do tego sporo warta marka. I działaj w każdym aspekcie jak wartościowa marka”.

         Faceebok, Instagram, You Tube to tylko kilka portali społecznościowych, na których możemy zaistnieć. Po określeniu celu, jaki chcemy osiągnąć, możemy dobrać strategię, która pozwoli nam go osiągnąć. „Uwierz w swoją markę online” stawia pytania, dzięki którym łatwiej ustalimy, na czym nam zależy, do czego dążymy, czego pragniemy. Bo nawet najbardziej wysiłkowe działania nie przybliżą nas do wygranej, jeśli nie będziemy wiedzieli, o co gramy.

         Właściwie sformułowane zagadnienia to największa zaleta tej książki. Autorka nie obiecuje złotych gór, tylko mobilizuje do działania i pomaga w podjęciu działań. Zaczyna od głównego pytania: „O co tak naprawdę ci chodzi?”, aby przejść do bardziej szczegółowych kwestii: „Gdzie chcesz zaistnieć?”, „Jakie środki jesteś w stanie poświęcić”, „Ile pracy dziennie jesteśmy w stanie wykonać?”.

 

Zaskoczyło mnie… wszystko!

        Kiedy brałam tę książkę do ręki, nie spodziewałam się ani tego, w jakiej formie zostanie przedstawiona treść, ani tego, że ktoś po przyjacielsku, ale najbardziej profesjonalnie, weźmie mnie za rękę i poprowadzi ku celom, które sobie wyznaczę, ani bogatej i wwiercającej się w mózg szaty graficznej, która pozwala zapamiętywać opisywane kwestie.

         Wyszło wielkie pozytywne WOW! Uśmiecham się za każdym razem, kiedy otwieram tę książkę, bo chociaż już kilkakrotnie ją przeczytałam, za każdym razem znajduję w niej coś nowego; coś, na co wcześniej nie zwróciłam wystarczającej uwagi, bo byłam w innym miejscu.

         „Uwierz w swoją markę” stała się dla mnie obowiązkowym podręcznikiem działań w internecie. Nie wyobrażam sobie, żebym teraz, wiedząc to, czego dowiedziałam się dzięki Joannie Ceplin, mogła zignorować tę wiedzę i przestać działać, mając właściwie wszystko na wyciągnięcie ręki.

          Tym, co wywołało we mnie jeszcze większe zdumienie, było profesjonalne potraktowanie mnie, czytelniczki. Poczułam, że autorka wierzy w mój sukces, wierzy, że mi się uda – to dało mi niewyobrażalnego, pozytywnego kopa.

 

Werdykt jest oczywisty

        Dla mnie jasne jest to, że jeśli ktoś poważnie myśli o budowaniu własnej marki, rozwijaniu jej i pięciu się coraz wyżej, nie może nie mieć w swojej biblioteczce książki Joanny Ceplin „Uwierz w swoją markę online…”. Niezliczoną ilość pozytywnej energii, jaką autorka przekazuje, oraz ogrom merytorycznych informacji tworzą połączenie, które można skwitować tylko jednym słowem – DYNAMIT!

        Książka leży w zasięgu mojej ręki, żebym zawsze mogła do niej zajrzeć. Już po przeczytaniu pierwszych rozdziałów wiedziałam, że nie oddam jej nikomu, ale polecę ją każdemu!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *