Recenzje

Renata Wrona – Marka kobiety. Etykieta i wizerunek

Tytuł: Marka kobiety w biznesie. Etykieta i wizerunek
Autor: Renata Wrona
Wydawnictwo: Suite 77
Kategoria: Poradniki

 

Jak cię widzą…

        Niby nie szata zdobi człowieka, a jednak jak cię widzą, tak cię piszą.

Nie wyobrażam sobie, że mogłabym użyć innych słów, gdy zaczynam pisać o książce, którą ostatnio miałam okazję przeczytać.

        W listopadzie 2017 Studio Suite 77 wydało książkę Renaty pt. „Marka kobiety w biznesie. Etykieta i wizerunek”. Dziś chciałabym o niej opowiedzieć, ale najpierw przedstawię autorkę.

 

Renata Wrona

        Trenerka rozwoju osobistego i trenerka biznesu, coach ICF, PR menedżerka, właścicielka firmy Prime Image, autorka książki „Szczęśliwa kobieta – rozwój, kariera, miłość” oraz artykułów z zakresu budowania marki i etykiety w biznesie.

        Autorka jest również ekspertką w dziedzinie budowania marki – w tym marki osobistej, savior vivre’u w biznesie, komunikacji interpersonalnej, wystąpień publicznych oraz public relations.

        Prowadzi szkolenia z zakresu doskonalenia kompetencji osobistych, interpersonalnych i menadżerskich pomagając uczestnikom w stawaniu się lepszymi wersjami samych siebie. Pracuje z obrazem, wykorzystując grę coachingową „Points of You” oraz metodę dramy.

 

Poradniki

        Do poradników podchodzę z przyjemnością, odkąd odkryłam, że na rynku są dostępne nie tylko takie w stylu „7 rad, jak być szczęśliwym”, lecz również merytoryczne i niezwykle przydatne pigułki wiedzy. Wraz z książką Renaty Wrony dostałam prezent w postaci niezliczonych rad i uwag. Prezent, który mnie zachwycił.

 

Wydanie na miarę tematu

        Zanim przejdę do treści, nie mogę nie poświęcić uwagi sposobowi, w jaki książka została wydana. Niestandardowy format, czyli zdecydowanie większy niż zwykłej książki A5, a jednak w sam raz, aby zmieścił się do kobiecej torebki. Grafitowa oprawa, dobrej jakości papier, a na okładce sama autorka. Elegancka, z klasą, z delikatnym uśmiechem. Wzbudzająca jednocześnie zaufanie i podziw.

        Pierwsze słowa, jakie nasuwają mi się, gdy patrzę na egzemplarz, to: szyk, perfekcja, klasa.

Gustowne zdjęcia i rozmieszczenie tekstu, zastosowanie niestandardowych punktorów – to wszystko składa się nie tyle na jakąś-tam-książkę, ile na rzeczowy i ekskluzywny poradnik na temat budowania swojej marki w biznesie.

 

Piękno jest w tobie

        Nie jest tak, że gdy dopieścimy swój wygląd, świat będzie nasz. Absolutnie nie o tym jest ta książka. Autorka mówi wprost, że zarówno to, co mamy w środku, jak i to, co prezentujemy na zewnątrz, musi ze sobą współgrać. Jedno bez drugiego nigdy nie stworzy idealnej całości.

„Do swoich wrodzonych cech i zasobów dodaj dawkę niezbędnej wiedzy, pasję, dbałość o wizerunek i zacznij budować markę kobiety w biznesie – z pełnym zaangażowaniem płynącym z twojego serca” – pisze Renata Wrona.

Na markę osobistą składa się coś więcej niż wygląd. Marka osobista to my. Z naszymi wadami i zaletami, z pasjami, wiedzą i zachowaniem.

        Aby zbudować silną markę, należy każdemu z tych aspektów poświęcić odpowiednio dużo czasu i uwagi – dopiero wówczas będziemy mogli powiedzieć, że zrobiliśmy wszystko, aby w kwestii naszej marki osobistej niczego nie pozostawić przypadkowi.

         Wszystko zaczyna się w środku: od sposobu, w jaki siebie postrzegamy i oceniamy, od naszych zainteresowań i pasji, od wartości, jakimi kierujemy się w życiu, oraz od tego, czy jesteśmy asertywni i potrafimy okazywać szacunek dla odmienności i poglądów innych.

         Naszą markę osobistą definiują poczucie własnej wartości oraz szacunek dla siebie i innych. Wszystko zaczyna się od środka, od samoświadomości. Tylko w parze samoświadomością dbałość o wizerunek ma szansę stworzyć niepowtarzalną markę osobistą, bazującą na solidnych podstawach.

 

Od wewnątrz na zewnątrz

        Tak, jak na nasze wewnętrzne piękno składa się wiele czynników, tak samo o tym, co widać na zewnątrz, nie decyduje wyłącznie wygląd. Autorka uczy nas, że na sposób, w jaki postrzegają nas inni, składają się również: nasza postawa, nasze zachowanie, nasz zapach, nasze maniery, nasza umiejętność podtrzymywania relacji interpersonalnych oraz przestrzeganie zasad etykiety biznesowej. Wszystkie są równie ważne, bez względu na kolejność, w jakiej zostały wymienione.

        Odpowiednio dobrane ubrania, bielizna, dodatki, odpowiednie zachowanie podczas kolacji biznesowych, szkoleń i spotkań – każdy z tych puzzli tworzy całość. Musimy starać się, aby nasz obraz był jak najlepszy.

        Renata Wrona sporo miejsca poświęca szczegółom wyglądu zewnętrznego. Dzieli się z nami swoją wiedzą oraz wplata w swoje opowieści miniwywiady ze specjalistkami od ubioru, okularów czy makijażu. Te krótkie wypowiedzi wzbogacają książkę, a merytoryczne rady sprawiają, że zostajemy otuleni sztabem specjalistów.

 

Na zdrowie…!

        W tym całym zamieszaniu z wizerunkiem i z naszym wnętrzem nie możemy zapominać o tym, co najważniejsze. Autorka słusznie zwraca uwagę na zdrowie i jego wpływ na pozostałe obszary życia. Stara prawda mówi, że bez zdrowia wszystko jest niczym. Nie trzeba tłumaczyć, że podstawą dbania o siebie są dostarczanie organizmowi odpowiedniego zasobu witamin, regularne badania, zjadanie owoców, warzyw, picie dużej ilości wody i uprawianie sportu. Podobało mi się, że autorka o tym nie zapomniała, a wręcz stanowczo to podkreślała./

 

Co to wszystko znaczy?

         Jak wspomniałam, „Marka kobiety w biznesie” to genialna pozycja dla każdej kobiety. Już po przeczytaniu pierwszego rozdziału wiemy, jaką wartość prezentuje, jak cenne rady i uwagi dostajemy w tym gustownie wydanym poradniku.

         Tak, poradnik – nie bójmy się tego słowa, bo w tym wypadku występuje w jak najbardziej pozytywnym znaczeniu. Książka radzi dobrze, mądrze, rozsądnie i obficie. Takich poradników życzę sobie jak najwięcej w moim życiu! Książek, które nie tylko będą cieszyć oko pięknym wydaniem, lecz także pozostawią we mnie coś na dłużej i wzbogacą moje wnętrze.

 

Raz, dwa, trzy – książka dla takich jak my!

          Polecam tę książkę wszystkim kobietom! Bez wyjątku! To, że nie pracujesz w biurze, banku czy kancelarii prawnej, nie oznacza, że książka nie jest dla ciebie. Bo o tym wszystkim, czego uczy Renata Wrona, powinna pamiętać każda kobieta – bez względu na status i stanowisko.

Pamiętaj: piękno i siła zaczynają się w środku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *